Jak mierzyć skuteczność kampanii reklamowych?
O tym, że warto inwestować w marketing, wie chyba każdy przedsiębiorca. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że wdrożone przez specjalistów strategie warto weryfikować pod kątem efektywności. Jak mierzyć skuteczność Google Ads? Zobacz, z jakich technik możesz skorzystać.
Kiedy można twierdzić, że kampania jest skuteczna?
Powody, dla których kupuje się reklamy PPC, mogą być różne. Czasami chodzi o poprawienie rozpoznawalności marki, innym razem o ocieplenie jej wizerunku, a najczęściej o poprawę sprzedaży i wyników finansowych. Skuteczne kampanie są wtedy, kiedy koszt poniesionej inwestycji jest mniejszy od korzyści, jakie dają starania marketerów. Żeby to ustalić, możesz skorzystać z kilku technik badawczych.ROI - zwrot z inwestycji w Google Ads
Ten współczynnik mierzy rentowność Google Ads, czyli pomaga określić, w jakim stopniu wydatek na marketing przełożył się na zysk, a tym samym ustalić, czy gra była warta świeczki. Żeby wyliczyć ROI, należy podzielić zysk netto przez koszty wyprodukowania artykułu oraz reklamy (ale też podatku, obsługi klienta itp.), a wynik pomnożyć przez 100%. Dla przykładu, jeżeli firma zarobiła 500 zł na produkcie, a jego wytworzenie i wypromowanie kosztowało 250 zł, to współczynnik ROI wyniesie 200%.ROAS - skuteczność kampanii
Kolejnym sposobem mierzenia tego, czy wdrożone kampanie PPC są efektywne, jest wyliczenie wyniku ROAS, czyli zwrotów z nakładów na samą reklamę. Technika ta analizuje przychód w stosunku do budżetu poniesionego wyłącznie na marketing (pomnożony przez 100%).ERS - zobacz, ile z zarobionej złotówki wydałeś na reklamę
Współczynnik ERS służy do wyliczenia, jaką część wygenerowanej złotówki stanowiły wydatki na Google Ads. Jeżeli ERS jest równe 30%, oznacza to, że w 1 zł przychodu znajduje się 30 gr kosztów marketingowych. Działa tu zasada, wedle której, im niższy współczynnik, tym korzystniejsza sytuacja dla przedsiębiorstwa.Skuteczne kampanie = bieżące monitorowanie wyników
Reklamy typu PPC wymagają stałej kontroli. Żeby przeprowadzić skuteczne kampanie, należy edytować ich przebieg, by dopasowywać formę do nowych okoliczności. Konieczne jest monitorowanie wyników, sprawdzanie, czy działania przekładają się np. na wzrost odwiedzin strony. Równie istotne jest analizowanie, czy wdrożone strategie zwracają się, a zyski są większe od kosztów.Kampanie PPC warte inwestycji
Zdecydowanie warto inwestować w kampanie PPC. Jeżeli są właściwie zaprojektowane i marketer reaguje na wszelkie zastoje i wprowadza zmiany do stosowanych technik, promowana firma wiele zyska. Dobrą praktyką jest mierzenie skuteczności reklam i ocenianie, jakie realne korzyści dają ponoszone inwestycje.Polecane artykuły
Kiedy warto wybrać sklep internetowy z chlebem zamiast punktu stacjonarnego?
Część osób ma swoje ulubione punkty sprzedaży pieczywa i produkty, jakie w nich nabywa. Inni jednak narzekają na słabą dostępność pieczywa czy kiepską jakość wyrobów dostępnych np. w marketach. W takich przypadkach dobrym rozwiązaniem może być wybór oferty internetowego sklepu z pieczywem. Sprawdź,
Auto szrot: Szybki i korzystny skup aut w Toruniu
Auto szrot w Toruniu – szybka i korzystna sprzedaż pojazdów
Szukasz sprawdzonego miejsca, gdzie można szybko i bezproblemowo sprzedać swoje auto? Auto szrot w Toruniu to doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto pragnie pozbyć się swojego pojazdu w sposób łatwy i bezstresowy. W dobie współczesnych pro
Nowoczesne żyrandole — do salonu i nie tylko!
Specjaliści w dziedzinie aranżacji wnętrz radzą, by wybierać do pomieszczeń różne rodzaje oświetlenia — główne, a także dodatkowe, w postaci na przykład lamp stojących, stołowych czy kinkietów. Na pewno jednak najważniejsze jest światło górne, dlatego warto dobrać odpowiednio jego źródło. Sprawdź, d
Komu przysługuje zwrot VAT z zagranicy?
Przedsiębiorcy podróżujący w celach biznesowych do innych krajów i dokonujący tam zakupów mogą starać się odzyskać zapłacony podatek od towarów i usług. Mowa głównie o kosztach paliwa i zakwaterowania, opłatach na autostradach czy biletach wstępu na targi oraz wystawy. Czy Twoja firma może ubiegać s